Ustawienie konta w chmurze
<< Kliknij, aby wyświetlić zawartość >> Ustawienie konta w chmurze |
Nawigacja: Dotykačka w chmurze > |
Dane w Dotykačce są zapisane na tzw. chmurze, która jest zabezpieczoną pamięcią danych w internecie i komunikuje się z Twoim systemem kasowym synchronizując z nim dane. Pracować możesz w systemie kasowym, a także zdalnie poprzez interfejs sieciowy, który nazywamy Dotykačka w chmurze.
Możesz mieć utworzonych kilka kont w chmurze, na przykład w przypadku dwóch sklepów z różnym asortymentem. Zaloguj się do Dotykački w chmurze i wybierz z jakim sklepem (chmurą) chcesz aktualnie pracować. Nowe konto w chmurze (dla jednej lub kilku systemów kasowych) możesz utworzyć w przewodniku aktywacji. W większości przypadków wystarczy tylko jedno konto w chmurze, gdzie poszczególne systemy kasowe udostępniają dane w chmurze
Menu Ustawienie konta w chmurze, dostępne przez ikonę chmurki w górnym pasku wyświetlacza, posiada kilka istotnych ustawień:
Użytkownicy z dostępem do usługi Dotykačka w chmurze (prawa użytkownika)
Możliwość zmiany nazwy chmury i ukrycie grafów w podsumowaniu na ekranie głównym. Kliknij ikonę chmurki, a następnie Ustawienia konta w chmurze . Wprowadź nową nazwę konta w chmurze lub przełącz przełącznik i kliknij przycisk Zapisz. Przełącznik w pozycji ON oznacza wyświetlanie wykresów, w pozycji OFF brak ich wyświetlania.
Zestawienie informacji na temat wybranego systemu kasowego i zakładu. Same ustawienia kasowe dokonasz bezpośrednio na Twojej kasie dotykowej w Ustawieniach kasy. Po kliknięciu ikony chmury wybierz Ustawienia kas i teraz wybierz kasę, dla której chcesz wyświetlić informacje. .
W części można ustawić lub dostosować adres zakładu. Jeśli adres został podany przy aktywacji, zostanie on wyświetlony tutaj. Wypełniony adres zakładu automatycznie ustawi się jako nagłówek przy wydruku paragonów.
W tym miejscu wygenerujesz kod PIN, który umożliwi wsparciu technicznemu dostęp do Twojego konta w chmurze. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale Generowanie kodu PIN.
W tej zakładce możesz uprawnienia dla przeprowadzania poszczególnych operacji w chmurze Dotykačka. Pełną listę uprawnień użytkownika dla chmury Dotykačka znajdziesz tutaj.
Oprócz uprawnień do przeprowadzania poszczególnych operacji w chmurze Dotykačka można także określić uprawnienia dla operacji kasowej lub aplikacji Magazyn. Procedurę tworzenia konta użytkownika w systemie kasowym i przypisania uprawnień znajdziesz w tym rozdziale. |
Przyciskiem Dodaj dodajesz użytkownika, przyciskiem Edytuj dodajesz lub usuwasz użytkownikom poszczególne prawa do pracy w Dotykačce w chmurze. |
W przypadku, gdy dodajesz nowego użytkownika, wprowadź jego adres e-mail w odpowiednie pole i wybierz Zweryfikuj. Proces weryfikacji kontroluje unikalność adresu e-mail, z którą użytkownik loguje się do systemu. Wprowadzony adres e-mail musi być nie zarejestrowany w obrębie wszystkich użytkowników chmury Dotykačka, w przeciwnym razie wyświetli się komunikat „Ten e-mail już został zarejestrowany”. W takim przypadku należy użyć innego adresu e-mail. Wyjątkiem są użytkownicy, z którymi udostępniasz co najmniej jedno konto w chmurze. Takiego adresu e-mail możesz użyć także wtedy, kiedy jest już zarejestrowany w systemie. Następnie dla nowego użytkownika wybierz Nazwa użytkownika i Język (obowiązkowe) . Ustawienie lub anulowanie potwierdzisz za pomocą przycisku Zapisz na dole strony. Jeśli edytujesz istniejącego użytkownika, dane będą już uzupełnione a Ty je tylko sprawdzisz, ewentualnie poprawisz. |
W prawej części okna edycji znajdziesz następujące pozycje: •Informacyjne pole Chmura , które wyświetla, dla którego konta w chmurze będziesz przyporządkowywać uprawnienia dla użytkownika. •Przełącznik Udostępnij konto w chmurze w domyślnym, włączonym stanie, umożliwi wybranemu użytkownikowi dostęp do konta w chmurze, którego numer jest podany w polu . •Przycisk + rozwinie listę uprawnień w taki sposób, że zostaną wyświetlone wszystkie dostępne możliwości dla edycji. Przycisk - zwinie listę — będzie widoczny tylko pierwszy poziom każdej grupy uprawnień, zestawienie będzie bardziej przejrzyste. •Przycisk Wybierz wszystko (stan domyślny) zaznaczy wszystkie uprawnienia, co oznacza, że użytkownik będzie miał pełna kontrolę nad kontem w chmurze. Przyciskiem Anuluj wszystko usuniesz wszystkie prawa użytkownika. •Klikając wybrane uprawnienie odbierzesz go użytkownikowi. Nieaktywne pola nie mają zielonego wypełnienia. Jeśli ponownie klikniesz w to pole, zostanie przyporządkowane do użytkownika i wyświetli się na zielono. Klikając pozycję, która ma przed sobą + dodajesz lub odejmujesz wszystkie prawa, które są na poziomach pod nią. Klikając symbole + i - rozwijasz i zwijasz listę. •Po ustawieniu wszystkich praw kliknij Zapiszlub możesz wszystko anulować przyciskiem Anuluj na dole strony. |
Webhooky to zdefiniowane przez użytkownika wywołanie HTTP, które pozwala na podstawie określonego zdarzenia w Dotykačce wykonać zdefiniowaną akcję, np. w celu wysłania informacji o ruchu magazynu do sklepu internetowego itp. Ta funkcja jest opracowana z myślą o programistach. Aktualnie dostępne są przesunięcia magazynowe (sprzedaż towarów), zmiany produktów i zmiany punktów na rachunkach klienckich. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale Webhooki.