Zastąpienie kasy
<< Kliknij, aby wyświetlić zawartość >> Zastąpienie kasy |
Nawigacja: Przygotowanie kasy > Aktywacja > Klient zarejestrowany > |
Zastąpienie urządzenia oznacza, że dane z jednego systemu kasowego zostaną przeniesione do nowego. Oryginalny system kasowy będzie po przeniesieniu danych nieaktywny. Dzięki tej opcji w prosty sposób zastąpisz uszkodzone urządzenia za nowe lub zastępcze. Aby proces zastąpienia urządzenia przebiegł prawidłowo, niezbędne jest stabilne połączenie internetowe. Dane są wgrywane na nowy system kasowy z chmury Dotykačka.
Procedura w tym rozdziale nawiązuje do poprzedniego rozdziału, w przypadku aktywacji systemu kasowego jako użytkownik zarejestrowany.
•Jeżeli jest to możliwe, przeprowadź zastąpienie urządzenia poza godzinami pracy i z wystarczającym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem pracy. Zastąpienie urządzenia może trwać, w zależności od ilości danych, nawet kilka godzin. Dlatego należy zastąpienie urządzenia wykonać np. wieczorem i zostawić uruchomione urządzenie, by doszło do przeniesienia wszystkich danych. •Do czasu zakończenia procesu przeniesienia danych system kasowy może się zachowywać niestandardowo, możliwe są także błędy aplikacji ze względu na niekompletne dane. •Przed zastąpieniem systemu kasowego zalecamy zapisać inwentaryzację z aktualnymi zapasami magazynowymi (Kopiuj). W ten sposób wyraźnie przyspieszysz przeniesienie danych na nowe urządzenie. |
Wybierz opcję ZASTĄP URZĄDZENIE a następnie wybierz system kasowy, który chcesz zastąpić klikając na odpowiedni przycisk według wybranej opcji. |
Zwróć uwagę, aby dla zastąpienia nie wybrać aktywnego ( aktualnie używanego) systemu kasowego. Po przeniesieniu danych aplikacja zostanie na tym systemie kasowym zdezaktywowana i nie będzie można go dalej używać. Podczas zastąpienia systemu kasowego zostanie przeniesiona na nowe urządzenie także licencja! |
W następnym kroku zostaniesz powiadomiony o tym, że na oryginalnym systemie kasowym nie będziesz mógł korzystać z aplikacji magazynowej Dotykačka, ponieważ dane i klucz licencyjny zostaną przeniesione na nowe urządzenie. W celu zatwierdzenia kliknij na Przyjmuję do wiadomości. W ostatnim kroku wybierz, które dokumenty chcesz przenieść i kliknij na przycisk ZASTĄP URZĄDZENIE. Ilość przeniesionych dokumentów ma wpływ na czas trwania kompletnej synchronizacji. Dokumenty starsze niż 3 miesiące będą do dyspozycji w chmurze Dotykačka. |