Synchronizacja i kopia zapasowa
<< Kliknij, aby wyświetlić zawartość >> Synchronizacja i kopia zapasowa |
Nawigacja: Obsługa aplikacji systemu kasowego > Ustawienia aplikacji > |
W tej części znajdziesz ustawienia synchronizacji z Dotykačką w chmurze, tworzenia kopii zapasowych i przechowywanie danych oraz możliwość dodania powiązanej kasy w celu przesuwania rachunków. Poza dodaniem powiązanych kas nie zalecamy wprowadzania tutaj żadnej zmiany bez uprzedniej konsultacji ze wsparciem technicznym!
Klikając, włączasz lub wyłączasz połączenie kasy do Dotykačka w chmurze i synchronizację danych. W tej zakładce widoczny jest także identyfikator chmury, tj. interfejsu sieciowego, na którym kasa zapisuje dane.
Jeżeli te opcję dezaktywujesz, nie będą w chmurze Dotykačka do dyspozycji aktualne dane a także nie będzie w pamięci internetowej tworzona kopia zapasowa danych. W ten sposób w przypadku awarii kasy możesz stracić dane. Opcja ta powinna być zawsze włączona. |
Jednoznaczny identyfikator kasy i internetowej pamięci masowej (Cloudu), w której przechowywane są dane kasy.
Włączysz lub wyłączysz automatyczne tworzenie lokalnych kopii zapasowych. Tę opcję zalecamy pozostawić włączoną. Z lokalnej kopii zapasowej można bowiem w przypadku problemów odzyskać dane. Z ewentualnym odzyskaniem danych pomoże Ci wsparcie techniczne.
Kopie danych zapisują się w folderze i działają zgodnie z następującym schematem: •Z kopii zapasowych starszych niż 1 rok zachowane zostają dane za ostatni miesiąc. Pozostałe są na bieżąco usuwane. •Za ostatni miesiąc zawsze zapisywane są dane za ostatni dzień w tygodniu. •Za ostatni tydzień zawsze zapisywana jest ostatnia kopia zapasowa każdego dnia. •Za ostatni dzień zawsze zapisywane są 4 kopie zapasowe. |
Jeśli do urządzenia zostanie włożona karta SD a ta opcja będzie udostępniona, kopie zapasowe będą się automatycznie zapisywały na tę kartę SD.
Klikając utworzysz nową lokalną kopię zapasową.
To ustawienie określa czas, na jaki Dotykačka przechowuje lokalne dane w kasach. Standardowo przechowane są dane z aktualnego i poprzedniego miesiąca (wybór AUTOMATYCZNY). Możesz także ustawić własny okres czasu, ewentualnie przechowywać na urządzeniu wszystkie dane. Starsze dane z kasy są kasowane zawsze po zamknięciu zmiany, dlatego ważne jest regularne zamykanie zmian. Dotykačka przed usunięciem lokalnych danych sprawdza obecność tych samych danych w w chmurze Dotykačka. Dlatego też nie może dojść do usunięcia danych, które nie są jeszcze z jakiegoś powodu zsynchronizowane z chmurą Dotykačka.
Jeśli chcesz wyświetlić na kasie rachunek, który został już usunięty, wyszukaj go w Historii. Kiedy otworzysz go w historii, paragon zostanie automatycznie pobrany do kasy.
Przykład ustawienia:
Jeśli ustawisz okres 1 miesiąca, a aktualnie jest sierpień, w kasie będą dostępne dane od 1 lipca do 31 sierpnia. Następnie 1 września dojdzie do automatycznego usunięcia danych za lipiec. Identycznie zachowują się także inne okresy: 1 dzień = dane z dziś i cały poprzedni dzień.
Okres dla przechowania danych określa wielkość bazy danych w kasie. Duża ilość danych w bazie danych może spowodować spowolnienie działania kasy, przede wszystkim w przypadku dużej ilości transakcji. Dlatego też zalecamy pozostawić ustawienia domyślne. Starsze dane są zawsze do dyspozycji w w chmurze Dotykačka. |
» Dopuszczone od wersji aplikacji Dotykačka 1.229. « |
Przyciskiem + DODAJ KASĘ i wprowadź adres IP kasy, z której chcesz przesuwać rachunki. Jeśli na powiązanej kasie wspierana będzie wersja aplikacji Dotykačka, zostanie dodana do spisu. Z kas dodanych na podstawie adresu IP można przesuwać rachunki i je regulować. Powiązane kasy wyświetlą się w Otwartych rachunkach. Pełna procedura przesunięcia rachunku została zaprezentowana w rozdziale Przesunięcie rachunku.
Adres IP kasy można znaleźć pod kafelkiem Centrum wsparcia w części . Jeśli kasa jest podłączona kablem, przydzielony adres IP znajdziesz w ustawieniach systemu Android w części » » . |
•Powiązane kasy powinny mieć ustawiony stały adres IP, aby np. po ich wyłączeniu lub restarcie się nie zmienił. W razie zmiany adresu IP powiązana kasa będzie niedostępna i zaistnieje konieczność dodania jej pod właściwym adresem. O możliwość ustawienia stałego adresu IP należy się zwrócić do swojego administratora sieci. •Przesuwanie rachunku jest jednokierunkowe, tj. tylko z powiązanych kas. •We wszystkich kasach musi być wersja Dotykački 1.229 i wyższa oraz musi udostępniać tę samą pamięć masową (cloud). |