Ustawienia terminala i kasy
<< Kliknij, aby wyświetlić zawartość >> Ustawienia terminala i kasy |
Viz upravená kapitola Ustawienie stałych adresów IP
Niniejsza procedura wskazuje ustawienie stałych adresów IP koniecznych do bezproblemowej komunikacji kasy z terminalem płatności lub innymi urządzeniami w sieci (inna kasa, Wyświetlacz klienta). Rozdział jest przeznaczony dla techników instalujących terminale płatnicze lub zaawansowanych użytkowników, którzy mają doświadczenie w konfigurowaniu aktywnych elementów sieciowych. Jednakże konfiguracja terminala jest zawsze wykonywana przez technika serwisu bankowego, który ma dostęp do terminala. |
Aby urządzenia mogły się ze sobą komunikować, należy upewnić się, że zarówno terminal, jak i kasa fiskalna mają adres IP przypisany na stałe. Jeśli adres IP jednego z tych urządzeń zostanie zmieniony (np. po wyłączeniu lub ponownym uruchomieniu), komunikacja zostanie utracona.
Domyślnie adres IP urządzenia sieciowego jest przydzielany przez serwer DHCP działający na elemencie sieci (routerze) w zakładzie. Dlatego konieczne jest połączenie się z tym routerem i odpowiednie dostosowanie ustawień serwera DHCP, aby przypisać adresy IP tylko z części ustawionego zakresu sieci. Zapewnia to darmowe adresy IP dla kasy fiskalnej i terminala płatniczego, które będą poza zakresem serwera DHCP. Następnie należy podać dane sieci LAN (adres IP routera i maskę sieci).
W celu prawidłowego ustawienia terminala i kasy należy uzyskać dane dostępu do ustawień/konfiguracji routera (adres IP routera, dane użytkownika i hasło do administrowania siecią). Informacje te powinny być dostarczone przez operatora, właściciela obiektu lub administratora odpowiedzialnego za tworzenie sieci zakładu.
•Terminal łączy się z siecią lokalną za pomocą kabla LAN lub bezprzewodowo przez Wi-Fi.
•Kasa musi być podłączona do tej samej sieci za pomocą kabla LAN lub połączenia Wi-Fi.
|
Poniższe procedury dotyczą terminali płatności Ingenico. W przypadku terminali innych marek procedura ustawień (pozycje menu) mogą być inne. Ustawienia sieci dla terminali podłączonych przewodem:
Ustawienia sieci dla terminali podłączonych za pośrednictwem Wi-Fi:
Ustawienia adresu IP kasy w terminalu:
|
Poniższe ustawienia zależą od wybranego połączenia kasy. Wybierz odpowiednią część w zależności od tego, czy kasa fiskalna jest podłączona kablem lub za pośrednictwem Wi-Fi Kasa połączona za pośrednictwem Wi-Fi1.Otwórz ustawienia systemu Android (otwórz górny pasek i kliknij koło zębate). 2.Wybierz pozycję Wi-Fi. 3.Przytrzymaj dłużej palcem nazwę sieci, do której aktualnie podłączona jest kasa i wybierz Edytuj sieć. 4.Włącz Więcej możliwości,ustaw Proxy - brak, Ustawienia adresu IP - Statyczny. 5.W polu Adres IP wprowadź wybrany adres IP kasy (ustawiony w terminalu), ustaw długość prefiksu sieci na typowe 24 (jeśli maska sieci na routerze to 255.255.255.0), bramę(Gateway)ustaw tak samo jak w terminalu (to adres IP routera). Serwery DNS ewentualnie określ w ustawieniach routera (najczęściej w zakładce Status, » WAN). 6.Sprawdź i zapisz ustawienia. Kasa połączona kablem1.Otwórz ustawienia systemu Android (otwórz górny pasek i kliknij koło zębate). 2.Wybierz opcję Dalej i następnie wybierz Ethernet. 3.Wybierz tryb Ethernet IP i ustaw statyczny IP. 4.W polu Adres IP wprowadź wybrany adres IP kasy (ustawiony w terminalu). Bramę(Gateway)i maskę sieci ustaw tak samo jak w terminalu (adres IP i maska sieci routera) Serwery DNS ewentualnie określ w ustawieniach routera (najczęściej w zakładce Status, » WAN). 5.Sprawdź ustawienia i kliknij PODŁĄCZ. |
|