Przesunięcie rachunku

<< Kliknij, aby wyświetlić zawartość >>

Przesunięcie rachunku

Nawigacja:  Obsługa aplikacji systemu kasowego > Główne menu i sprzedaż > Kafelkowe menu > Otwarte rachunki >

» Dostępne tylko w Dotykačce NIEOGRANICZONE. «

Jeśli używasz więcej kas, odpowiednia będzie funkcja, umożliwiająca przesunięcie z wybranych kas rachunków na inną kasę. W ten sposób przesuniesz np. rachunki z kasy w ogródku lub z salonu do kasy głównej w restauracji i uregulujesz tu rachunek. Aby było to możliwe, w kasie docelowej należy ustawić kasy powiązane. Dostępne kasy powiązane wyświetlą się w widoku Otwartych rachunków. Poniższa procedura pokazuje, jak to zrobić.

 

Jak przesuwać rachunki z jednej kasy na drugą?

1_icon

W kasie głównej otwórz Ustawienia aplikacji Dotykačka i przejdź do części Synchronizacja i kopia zapasowa. Tutaj w dolnej części ekranu znajdziesz Powiązane kasy. Kliknij przycisk + DODAJ KASĘ i wprowadź adres IP kasy, z której chcesz przesuwać rachunki.

2_icon

Dotykačka zweryfikuje, czy pod wprowadzonym adresem IP faktycznie znajdzie kolejną wspieraną kasę i jeśli tak, zostanie ona dodana pod swoją nazwą. W ten sam sposób można również dodać więcej kas.

clip0272

 

3_icon

Teraz wróć do ekranu głównego Dotykačky i przejdź do Otwartych rachunków. W dolnej części wyświetlą się powiązane kasy. Po kliknięciu w powiązaną kasę wyświetlą się jej aktualnie otwarte rachunki.

clip0273

 

4_icon

Wybierz rachunek i potwierdź jego przesunięcie. Rachunek zostanie przesunięty i jednocześnie otwarty. Możesz go uregulować i zamknąć lub dodać do niego inne pozycje, ponownie zaparkować i zapłacić później. To jednak tylko na kasie, na którą został przesunięty. Przesuwanie rachunku jest więc jednokierunkowe.

 

uziv_tip_icon

Adres IP kasy można znaleźć pod kafelkiem Centrum wsparcia w części Ustawienia WiFi. Jeśli kasa jest podłączona kablem, przydzielony adres IP znajdziesz w ustawieniach systemu Android w części Bezprzewodowe podłączenie do sieci » Następny » Ethernet.

dulezite_sdeleni_icon

Powiązane kasy powinny mieć ustawiony stały adres IP, aby np. po ich wyłączeniu lub restarcie się nie zmienił. W razie zmiany adresu IP powiązana kasa będzie niedostępna i zaistnieje konieczność dodania jej pod właściwym adresem. O możliwość ustawienia stałego adresu IP należy się zwrócić do swojego administratora sieci.

Przesuwanie rachunku jest jednokierunkowe, tj. tylko z powiązanych kas.

We wszystkich kasach musi być wersja Dotykački 1.229 i wyższa oraz musi udostępniać tę samą pamięć masową (cloud).

do góry